Wałki do ćwiczeń

Wałki do ćwiczeń w doskonały sposób urozmaicają treningi, a także stanowią świetne uzupełnienie rehabilitacji. W sklepach znajdziemy całe mnóstwo rozmiarów i kształtów takich wałków, przy czym dodatkowo mogą one mieć różną powierzchnię (gładką lub karbowaną) i różną twardość. Jak wybrać najlepszy dla siebie wałek do ćwiczeń? Co warto wiedzieć przed zakupem? Na co zwrócić uwagę?

Pozostań z nami i sprawdź!

Wałki do ćwiczeń Ranking
Jaki Wałki do ćwiczeń?
Ranking najlepszych >>>

Jakie zadanie mają wałki do ćwiczeń?

Zanim przejdziemy do szczegółowego opisu rodzajów wałków do ćwiczeń, powiedzmy kilka słów o tym, do czego służą. Wykorzystuje się je do dwóch głównych celów: do pobudzania mięśni (rzadziej) i ich rozluźniania. Pozwalają na likwidowanie napięć i poprawiają samopoczucie osoby, która wykonuje ćwiczenia z wałkiem. Stosowane są podczas ćwiczeń relaksujących i rehabilitacyjnych, a także podczas ćwiczeń gimnastycznych na macie. Są idealne do wyciszających ćwiczeń po intensywnym treningu.

Wałki do ćwiczeń
Wałki do ćwiczeń / Jakie wybrać? Cena i Opinie / Gdze kupić? Ranking

Zobacz także obciążniki na ręce.

Rodzaje wałków do ćwiczeń

Jak już wspomnieliśmy, wałki do ćwiczeń mogą mieć różną formę, wielkość i twardość.

Jakie wyróżniamy rodzaje wałków do ćwiczeń?

  • Gładkie wałki do ćwiczeń. Mogą one być zarówno miękkie, jak i twarde. Mają całkowicie gładką lub lekko tylko strukturalną powierzchnię. Masaż z ich użyciem jest delikatny, dlatego świetnie nadają się dla osób o spiętych mięśniach, wymagających delikatnego rozluźnienia.
  • Wałki do ćwiczeń z wypustkami. Oddziałują na głębsze partie mięśni i intensywniej masują skórę. Poleca się je do ćwiczeń w przypadku bardzo spiętych i zbitych partii ciała.
  • Krótkie wałki do ćwiczeń. To wałki idealne do masażu punktowego, na przykład ud, rąk czy łydek.
  • Długie wałki do ćwiczeń. Nadają się do masażu całego ciała, łącznie z kręgosłupem.

Wybierz też najlepszy wałek do pilatesu.

Oznaczenia twardości wałków do ćwiczeń

Jednym z ważniejszych parametrów wałków do ćwiczeń jest ich twardość. Producenci zwykle oznaczają stopnie twardości soft, medium i hard, jednak trudno je zdefiniować, ponieważ każdy producent może mieć inne wyobrażenie na temat każdego ze stopni twardości. Dlatego też bardziej miarodajnym sposobem jest stosowanie skali Shore’a, obejmującej skalę o zakresie 0-100. Dzięki niej mamy jeden punkt odniesienia, co sprawia, że o wiele łatwiej będzie nam porównać produkty poszczególnych producentów.

50 w skali Shore’a oznacza zwykle wałek medium, o średniej twardości.

Jakie wałki do ćwiczeń wybrać?

Wałek do ćwiczeń będziemy dobierać dla swoich potrzeb, biorąc pod uwagę jego wielkość, powierzchnię oraz twardość. Jak jednak określić, który model będzie dla nas najlepszy?

  • Osobom szczupłym, o słabo rozbudowanych mięśniach lub też o bardzo spiętych mięśniach, nawet bolesnych i przykurczonych, poleca się wałki miękkie, z delikatnymi wypustkami lub gładkie.
  • Wałki do ćwiczeń o średniej twardości są uniwersalne. Można je stosować zwykle dla każdej partii mięśni.
  • Twarde wałki do ćwiczeń sprawdzą się u osób, które już od jakiegoś czasu stosują masaż wałkami (rollerami). Mogą po nie sięgać również użytkownicy o dużej masie ciała i dobrze rozbudowanych mięśniach.

Sprawdź też dysk do ćwiczeń.

Wałki do ćwiczeń gładkie i z wypustkami

Wałki o gładkiej powierzchni są uniwersalne i można nimi masować każdą partię ciała. Rolki o karbowanej powierzchni nadają się do rolowania większych mięśni. Dzięki swojej budowie poprawiają dodatkowo przepływ krwi i limfy. Okolica kręgosłupa wymaga szczególnej uwagi, jeśli chodzi o masaże wałkiem do ćwiczeń. Nieodpowiednio dobrany wałek może pogłębić istniejące już dolegliwości. Dlatego też poleca się tu przede wszystkim wałki do ćwiczeń duoball, rodzaj dwóch połączonych ze sobą kul, które masują mięśnie, a przy tym nie naruszają struktury kręgosłupa.

Jakie Wałki do ćwiczeń
Jakie Wałki do ćwiczeń wybrać i kupić? Cena i opinie oraz ranking

Długość wałków do ćwiczeń

Jak już powiedzieliśmy, wałki do ćwiczeń mogą mieć różną długość. Będziemy ją dobierać głównie z myślą, aby masowany mięsień zmieścił się cały na wałku.

Zobaczmy:

  • Długie wałki do ćwiczeń, o długości 45 cm i dłuższe, stosuje się najczęściej do rollowania pleców.
  • Krótsze wałki, o długości około 30 cm, służą zwykle do masowania ud i łydek.
  • Najkrótsze wałki, nieprzekraczające 30 cm, stosuje się do masażu ramion, stóp i rąk.

Mamy też dla Ciebie podwójne piłki do masażu.

Wałki do ćwiczeń do zadań specjalnych

Chociaż wałki do ćwiczeń, ze względu na swoją uniwersalność, są najpopularniejsze, to warto tu powiedzieć kilka słów również o innych rollerach, takich jak wspomniane już duoballe czy piłki do masażu. Ich zadanie jest takie samo jak w przypadku większych wałków do ćwiczeń: wygenerowanie nacisku na mięsień. Dzięki niewielkim rozmiarom pozwalają one dotrzeć nawet do trudno dostępnych (dla dużego wałka) miejsc, jak szyja czy zgięcia łokci. Co więcej, piłki do masażu i mini rollery służą także do pogłębiania masażu.

Sprawdzą się w sytuacji, w której chcemy dotrzeć do mięśnia leżącego pod innymi mięśniami (na przykład mięśnia płaszczkowatego).

Ćwiczenia z wałkiem

Powiedzieliśmy już sporo na temat wałka do ćwiczeń, jego rodzajów, twardości i powierzchni. Pora teraz na przedstawienie kilku przykładowych ćwiczeń z takim wałkiem. Pozwalają one rozluźnić mięśnie po skończonym treningu, a na ich wykonanie wystarczy około 15 minut.

  1. Masaż pasma biodrowo-piszczelowego. Kładziemy się na prawym boku i podkładamy wałek pod udo. Usztywniamy tułów w celu łatwiejszego utrzymania równowagi. Powoli przesuwamy się po bocznej stronie uda od biodra do kolana. Zmieniamy stronę.
  2. Masaż mięśni kulszowo-goleniowych. W siadzie prostym zginamy lewe kolano i opieramy stopę płasko na ziemi. Pod prawe udo podkładamy wałek i opieramy dłonie za sobą na podłożu. Powoli przesuwamy się po wałku od kolana do pośladka. Zmieniamy stronę.
  3. Masaż łydek. W siadzie prostym umieszczamy wałek pod kolanami, lecz nie bezpośrednio w strefie pod stawem. Ręce podparte z tyłu. Powoli przesuwamy się po wałku w dół, aż do kostek. Wracamy do pozycji wyjściowej.

Cena wałków do ćwiczeń

Cena wałków do ćwiczeń zwykle waha się w granicach od 30 do 80 złotych. Najdroższe modele mogą kosztować 170 złotych.

Najlepsze Wałki do ćwiczeń
Najlepsze Wałki do ćwiczeń

Gdzie kupić wałki do ćwiczeń? Producenci

Dobre wałki do ćwiczeń znajdziemy u takich producentów jak Flexifit, Blackroll, Qmed, Iso Trade, Physioroll.

Opinie o wałkach do ćwiczeń

Stosujesz lub stosowałaś/stosowałeś wałki do ćwiczeń? Chcesz się podzielić swoimi doświadczeniami? Możesz udzielić porad i wskazówek, jaki model wybrać? To świetnie! Swoje uwagi i opinie dotyczące wałków do ćwiczeń można zamieszczać w sekcji komentarzy i gorąco do tego zachęcamy!

Wałki do ćwiczeń / Ranking najlepszych

Szukając dobrego wałka do ćwiczeń, koniecznie zajrzyj do naszego rankingu. Znajdziesz w nim zestawienie najchętniej obecnie kupowanych modeli wraz z dokładnym opisem i porównaniem cen.


« || »2021